Výsledek zápisu do 1. ročníku školního roku 2021/22


Informace k rotační výuce na 2. stupni
3. května výuku zahájí 7. a 8. ročník, 6. a 9. zůstává tento týden na distanční výuce. Žáci, kteří v tomto týdnu mají prezenční výuku a běžně jsou přihlášeni na obědy, tak pokud nepříjdou do školy, je třeba, aby se ze stravování odhlásili.

  Rozvrh od 3. května pro 4. - 9. ročník ke stažení ZDE

Rozvrh od 10. května pro 4. - 9. ročník ke stažení ZDE

Rozvrh distanční výuky: 1. - 3. třída


Informace k provozu škol a školských zařízení

od 26. dubna 2021


  Úprava podmínek provozu od 3.5.2021


Úprava podmínek provozu od 10.5.2021


Čarodejný rej
Čarodejný rej

Jak jistě všichni ví, 30. dubna se tradičně koná Pálení čarodějnic. A i když nám letos aktuální opatření neumožňují oslavit tento den úplně typickým způsobem, rozhodli jsme se oživit si výuku a zorganizovat Čarodějnice alespoň ve škole. Tento týden se prezenčně učily jen 3 ročníky (1., 2. a 3. třída), ostatní mohli oslavovat Čarodějnice pouze distančně. V pátek se naše budova proměnila na Školu čar a kouzel. Hned ráno jsme se všichni sešli v čarodějnických převlecích a mohlo se jít na Kouzelnou stezku po škole plnou zábavných úkolů. Třídy chodily po jednotlivých stanovištích a plnily dané úkoly. Házeli jsme ropuchou a dalšími zvířátky do čarovného koše, utíkali s pytlem zlé čarodějnici, prolézali pavučinami, poznávali předměty v kouzelném pytlíku, hledali jméno školní čarodějnice, která bydlí ve školním sklepení, a také jsme překonávali zapeklité překážky přes smrdutý močál. Za splněný úkol skupiny vždy dostaly obálku s částí závěrečného zaříkadla, kterým nakonec rozbublaly kouzelnou sopku. Za splnění celé stezky na žáky čekaly různé odměny. Ve školní družině si pak děti mohly v lese postavit své čarovné chýše. Tento den jsme si všichni opravdu užili a těšíme se na další školní akce, kterých se snad brzy bude moci účastnit celý 1. stupeň.


Svátek čarodějnic online
Svátek čarodějnic online

V kalendáři se píše 30. dubna, což jak všichni vědí, je den čarodějnic. Děti ve škole prožily čarodějnickou stezku, a tak aby to nebylo líto těm, kteří do školy nemohou, připravili jsme si i my takovou malou čarodějnickou zábavu. Před osmou hodinou před monitor zasedlo v několika domácnostech hejno čarodějnic, aby si udělaly čarodějnickou hodinu. Čekalo nás seznámení se s čarodějnicemi za využití znalostí češtiny, míchání lektvarů za využití matematiky a nakonec jsme pracovali s čarodějnickými zvířátky v rámci přírodovědy. Po 45 minutách většina dosáhla cíle a splnila všechny úkoly. A kdo nesplnil? Nic se neděje, vždyť to byla jenom hra. Na závěr dne jsme si společně, online, udělali pár čokoládových jednohubek, na kterým jsme si pak společně pochutnali.


Geometrie v lese
Geometrie v lese

Ve středu nám počasí konečně dopřálo trochu sluníčka, proto jsme neváhali a vyrazili ven. Protože při online výuce jsme trochu šidili geometrii, tak jsme dnes využili mezipředmětové vztahy a procvičili si geometrii při pracovních činnostech. Děti byly rozděleny do týmů, které máme od září zavedené ve stylu kolejí Harryho Pottera. Úkolem jednotlivých skupin bylo vytvořit s pomocí přírodnin co nejvíce geometrických tvarů, těles, útvarů. Musím říct, že se všichni úkolu zhostili s velikou chutí a sama jsem byla překvapena, co vše děti vymyslely. Vítězná skupina vytvořila celkem 14 různých útvarů – přímka, úsečka, polopřímka, čtverec, obdélník, úhlopříčka, kolmice a pravý úhel, kružnice, kruh, válec, pravidelný šestiúhelník, kvádr, pravoúhlý trojúhelník, trojúhelník, ostatně, klidně se podívejte sami, co vše se dá z přírodnin vytvořit.


Matematický klokan
Matematický klokan

Měsíc březen patří každoročně matematické soutěži s názvem Matematický klokan. Loni nám možnost soutěžit přerušil koronavirus. I letos byly podmínky a zadání soutěže trochu jiné, protože žáci pracovali doma, ale věřím, že poctivě a o to větší radost pak mohou mít z umístění. Tato soutěž jasně ukazuje, že matematika není jen počítání a práce s čísly, ale také logika, slovní úlohy, aplikační úlohy a jiné zajímavé úkoly ze života, při kterých se mnohdy zapotí i vyučující a při kterých potřebujeme hlavně bystrý mozek. Klokan má šest kategorií, kterých se mohou zúčastnit děti již od druhé třídy. Za naši školu se na prvním stupni zúčastnila soutěže 5. třída a z druhého stupně celkem 19 žáků, 10 z 9. ročníku, 8 z 6. ročníku a 1 ze 7. ročníku. Pochvalu za pěkný výsledek zaslouží jistě Marie Kocourová, která za Rychnovsko skončila na 5. místě. Co je ale určitě výsledek vynikající, je umístění třech žákyní z 5. ročníku na prvních třech místech. Na 1. místě na Rychnovsku skončila Denisa Sokolová, na 2. místě Justýna Dynterová a na 3. místě Kateřina Kopecká. Všechny tři dívky dostaly od kraje diplom. Výsledek Denisy by navíc obstál i na úrovni kraje, neboť dosáhla krásných 109 bodů z celkových 120 možných. Všem zúčastněným děkujeme, protože jak víte, není důležité vyhrát, ale zúčastnit se. Těm, které se umístily, velmi gratulujeme a děkujeme za skvělou reprezentaci školy.


Velikonoce v Aj a Vv
Velikonoce v Aj a Vv

Velikonoční svátky jsou sice za námi, ale rády bychom se s vámi podělily o úžasné práce našich žáků. Ve výtvarné výchově žáci zpracovávali libovolnou velikonoční dekoraci nebo měli zhotovit výzdobu z papíru či ze dřeva. V anglickém jazyce byl úkolem žáků 8. a 9. ročníku nakreslit jakýkoli obrázek na téma Velikonoce a jaro. Do své práce měli zakombinovat anglická slovíčka na dané téma. Žáci 4. a 5. ročníku pomocí anglického časopisu Play sestavovali origami Ugly Duckling. Radost nám udělaly nejen povedené skládanky z papíru, ale i fakt, že si žáci tak skvěle poradili s anglickým textem a jeho překladem. Všechny výtvory, které žáci zhotovili, jsou velmi kreativní, a proto musíme žáky pochválit za jejich nápaditost a chuť něco pěkného vytvořit. Napsaly: Mgr. Markéta Provazníková a Mgr. Martina Miksová.


casopisI když nám epidemiologická situace v naší zemi nedovoluje chodit do školy, přesto nás to neodradilo od práce na školním časopisu. V 1. pololetí pracovali na vydání školního časopisu osmáci a deváťáci. V průběhu měsíce února a března se vrhli s elánem do přípravy jednotlivých článků sedmáci. Na začátku takové práce je důležitá volba zajímavého a aktuálního tématu a také publicistického útvaru. Někdo měl jasno hned, někdo hledal zajímavé téma déle. Nakonec ale všichni, myslím, vybrali velmi dobře. A na co se můžete těšit? Čekají vás dva rozhovory (se starostkou Černíkovic a s ředitelem naší školy), dvě reportáže (budování vojenické přehrady a záchrana veverčáka), naučné články ze světa přírody (třeba jak se starat o včely), recept na domácí coca-colu, článek o zpěvačce Billie Eilish, dvě recenze na počítačové hry, fotbalový kvíz a návod na zahnání nudy v karanténě. S návrhem titulní stránky přišlo několik žáků, nakonec se většině líbil návrh Vojty Kovaříčka. Autorkou závěrečné stránky je pak Terka Brandejsová. Sedmákům děkuji za kvalitně odvedenou práci a vám, čtenářům, přeji příjemné čtení.


Veselý pátek v 5. třídě
Veselý pátek v 5. třídě

Co si budeme namlouvat, distanční výuka je pro nás pro všechny už hodně dlouhá. A tak jsem s dětmi hledala způsob, jak naši online výuku trochu oživit. Nakonec jsme se rozhodli, že pátky budou tematické dny. Jednou jsme si na hlavě vytvořili kreativní účesy. To byste nevěřili, co si na hlavách dokázali vykouzlit i kluci. Podruhé jsme měli výuku s pokrývkou hlavy a teď v pátek jsme si udělali výuku v pyžamech zakončenou online kurzem vaření. Čekala nás totiž soutěž o nejkrásnější palačinku. Děti se tak těšily, že po skončení hodiny matematiky ani nechtěly přestávku. Honem, jdeme vařit, ozývalo se. Protože já palačinky dělám vždy takzvaně „od oka“, vyzkoušeli jsme osvědčený recept jedné žákyně. Mne nejvíce zaujalo to, že při běžné výuce musím děti neustále nutit, aby si aspoň někdo zapnul kameru a ukázal se nám, ale při vaření se děti skoro hádaly o to, kdo si kameru zapne. Některým se první palačinka nepovedla, ale další pokusy už byly jen lepší a lepší. Někteří dokonce před kamerou předváděli mistrovské kousky s létajícími palačinkami. Výsledky byly nádherné (a jistě i chutné). No, myslím, že tento pátek byl opravdu povedený.


Den svatého Patrika
Den svatého Patrika

17. březen patří každoročně svatému Patrikovi (angl. St. Patrick´s Day). Tento svátek je jedním z největších pro Irsko, ale postupně se rozšířil do celého světa. Všeobecně je pro svatého Patrika i Irsko typická zelená barva, což se v tento den projevuje zejména nošením zeleného oblečení. V hodinách anglického jazyka si každý rok rádi připomínáme tento významný den a povídáme si o tradicích, které jsou s ním spjaty. Ani tento rok jsme se nechtěli připravit o oslavu, a tak jsme si v online hodinách angličtiny oblékli zelené věci, ustrojili jsme naše domácí mazlíčky nebo si prostě jen vzali k sobě jakoukoliv zelenou věc a společně jsme si vyprávěli o pokladu na konci duhy, který je hlídán skřítkem leprikonem (angl. leprechaun), hledali jsme tradiční irské pokrmy, písně, tance, ukazovali jsme si nejbláznivější kostýmy nebo jsme si vytvářeli jméno leprikona. Myslím si, že to byla příjemná změna a děkuji všem žákům, kteří se aktivně zapojili a zvládli ve svém šatníku nebo domácnosti najít zelené doplňky. V galerii se můžete podívat, jak žáci 4. – 9. ročníku využili zelené barvy k oslavě sv. Patrika.


Druhá třída vařila
Druhá třída vařila

I když nouzový stav zakazuje vrátit se dětem do školních lavic, my nezahálíme a využíváme prázdné prostory k různým úpravám a změnám. Jednou z nich bude i přeměna školních kuchyněk a současné třídy 2. skupiny školní družiny na plnohodnotnou učebnu s lavicemi pro 2. stupeň. Chtěli jsme proto s druháčky využít ještě poslední šance a naplánovali si v rámci PČ poslední vaření. Rozdělili jsme se do 3. skupinek a za pomoci p. vych. Plachetkové a Mrázkové jsme si k dopolední svačince ukuchtili celkem tři chody - šneky z párků a listového těsta, jednohubky s pomazánkou a sladkou tečku perníčky. Práce nám šla od ruky, děti byly moc šikovné! Vše bylo výtečné, až se nám dělaly boule za ušima! Ten den jsme ještě netušili, že se loučíme nejen s kuchyňkami, ale také opět spolu navzájem, neboť týž večer bylo rozhodnuto o distanční výuce i u 1. a 2. ročníků. Tak aspoň, že jsme si ten poslední společný den tak prímově užili. Asi není třeba dodávat, jak moc už se těšíme, aby ten svět byl zase normální.


Výtvarné práce při distanční výuce
Výtvarné práce při distanční výuce

Škola se přesunula do domácího prostředí a žáci 3. - 9. ročníků plní své školní povinnosti prostřednictvím Teams. Samostudium je náročné pro všechny - žáky, učitele i rodiče. Žáci tráví spoustu času „přilepeni“ u počítačů, nepotkávají své kamarády a musí v sobě najít vůli a osobní kázeň při plnění a dodržování úkolů. Aby žáci mohli nadále objevovat vlastní tvořivost, rozvíjet cítění, vnímání a fantasii, jsou jim zadávány práce z výtvarné výchovy na různá témata. A co žáci, co si o tom myslí? Žákům druhého stupně jsme položili otázku: Baví tě při distanční výuce úkoly z výtvarné výchovy a proč? „Úkoly mě baví, protože jsou kreativní a zábavné“ (žákyně 6. ročníku). „Jsou uklidňující, nemusíme u malování a tvoření tolik namáhat hlavu“ (žák 7. ročníku). „Máme na to více času a nemusíme sedět u počítače“ (žák 8. ročníku). „Doma máme čas a klid, a proto můžu práci namalovat v době, kdy na to mám náladu“ (žákyně 9. ročníku). Kresby, malby či ruční práce, které žáci posílají, jsou velmi povedené. Podívejte se do galerie, kam jsme vybrali a umístili několik prací našich žáků.


Druhá třída pekáčuje
Druhá třída pekáčuje

První a druhá třída patří k těm vyvoleným, kterým bylo dovoleno chodit pravidelně v téměř běžném režimu do školy. Letošní zima sice neprokouzlila Vánoce ladovskými bílými závějemi, ale leden už jsme si sněhové nadílky mohli užívat vydatně. Zimní pobyt na horách by nám tak býval vyšel úplně pohádkově. Všechny nás to moc mrzí, ale nepřestáváme věřit v lepší zítřky. Co to jde, chodíme s dětmi na čerstvý vzduch a poslední dobou tichou vesnici tak trochu zaplňujeme radostným smíchem a radovánkami při bobování, koulování, stavění bunkrů a sněhuláků. Samozřejmě se těšíme na naše starší spolužáky, až se k nám přidají a budeme je zase moci denně potkávat na chodbách, povídat si, hrát si a společně podnikat výlety a další akce, na které jsme byli zvyklí a které nás moc bavily.


Besedy o kyberšikaně
Besedy o kyberšikaně

Těsně před uzavřením 1. stupně a samotným přechodem na distanční výuku, proběhl postupně v 1. až 4. ročníku preventivní program zaměřený na kyberšikanu. Do školy za námi přijela pracovnice z PPP v Rychnově nad Kněžnou, která postupně navštívila tyto třídy. Svou osvětu zahájila v první třídě a pokračovala po ročnících dál. Jelikož žáci nižších ročníků zatím sociální sítě a obecně internet prakticky nevyužívají, bylo povídání a samotné aktivity zaměřeny na dění ve třídě, vztahy mezi žáky. Ovšem už ve třetím ročníku se ukázalo, že značná část žáků třídy má už slušný přehled o různých mobilních aplikacích, sociálních sítích a někteří je hojně využívají. Čím vyšší ročník, tím více takových žáků se ve třídě našlo. Věřím, že získané poznatky o nástrahách sociálních sítí a obecně internetu dobře využijeme právě v této době, kdy všichni trávíme na počítačích a mobilních telefonech daleko více času než normálně.


Planeta bez vody
Planeta bez vody

V březnu loňského školního roku jsme se jako třída zúčastnili soutěže pořádané firmou Aqua Servis Rychnov nad Kněžnou s názvem Planeta bez vody. Jednalo se o soutěž pro žáky prvního stupně základních škol, vyhlášenou u příležitosti Světového dne vody, který slavíme 22. března. Děti měly ztvárnit představu, kdy na Zemi dojde voda. Vyhlášení výsledků bylo plánované na konec března, jenže koronavirus a opatření s ním spojená vše přerušila a my už ani nedoufali, že nějaké vyhodnocení soutěže proběhne. O to větší překvapení nás čekalo včera, v úterý, před polednem, kdy přímo do třídy pan ředitel přivedl dvě paní z firmy Aqua Servis s taškou plnou dárků pro všechny zúčastněné žáky. Skoro všechny dárečky jsme si s radostí rozebrali, těch pár zbylých jsme si nechali na odměny na soutěže ve třídě. Pokud máte chuť nejen naše výtvory na téma Planeta bez vody vidět naživo, budou k vidění v Městské knihovně Rychnov nad Kněžnou v termínu 9. 10. – 6. 11. 2020.


Projektový den Náš domov
Projektový den Náš domov

Žáci 4. ročníku spolu se svojí učitelkou se vypravili na první cyklovýlet s poznáváním našich domovů. Trasa vedla z Voděrad přes Vojenice, Záhornici, Semechnice, Trnov a Houdkovice zpět do Voděrad. V každé té vesnici jsme zastavili u domu žáka, který v něm bydlí. Dověděli jsme se, kdo s ním ještě v domě žije, co dělá ve volném čase a co se mu ve vsi líbí. Bylo krásné a teplé počasí, a proto jsme si mohli cestou koupit nanuky na osvěžení. Celkem jsme viděli domovy 10 žáků a zbývající uvidíme na jaře o dalším projektovém dnu. Už se všichni těší.


  

Telefony

Ředitelna
494 384 528
Sborovna
494 384 945
Mateřská škola
494 384 552
Mateřská škola
770 113 114
Školní družina 1
499 111 102
Školní družina 2
499 110 025
Školní jídelna
494 384 180
Kuchyň
499 111 101
Účetní
499 111 100
Kabinet Čj a Vv
499 111 103

Zvonění

  1. hodina   7:20 -   8:05
  2. hodina   8:15 -   9:00
  3. hodina   9:20 - 10:05
  4. hodina 10:15 - 11:00
  5. hodina 11:10 - 11:55
  6. hodina 12:05 - 12:50
  7. hodina 13:00 - 13:45
  8. hodina 13:55 - 14:40

Termíny prázdnin

Podzimní 29.10. a 30.10.2020
Vánoční 23.12.2020 - 3.1.2021
Pololetní 29.1.2021
Jarní  8.2. - 14.2.2021
Velikonoční 1.4.2021
Hlavní 1.7. - 31.8.2021

Kalendář akcí

Náhodný obrázek

logo-web-male-2019

 

 grant-web-maly

 

pedos logo

 

 

banner467x60

 

fondsidus

 

fondsidus

 

 op-vk-plakat

Přihlášení