Činnost školní metodičky prevence
· sestavuje preventivní program
· plánuje aktivity zaměřené na prevenci
· řeší a eviduje rizikové chování na půdě školy
· vede si deník metodika prevence, kde zaznamenává veškeré aktivity
· spolupracuje s vedením školy, výchovným poradcem, třídními učiteli, okresní metodičkou a dalšími institucemi (pedagogicko-psychologická poradna, Policie ČR, nezisk. organizace …)
· účastní se setkání metodiků prevence
· poskytuje materiály ostatním pracovníkům školy a rodičům žáků
. vyhodnocuje a řeší oznámení ze schránky důvěry
· provádí evaluaci cílů stanovených v preventivním programu
Pedagogicko-psychologické poradny v našem kraji: www.pppkhk.cz
Poradna v Rychnově nad Kněžnou: www.ppprychnov.cz
Linka pro rodinu a školu: www.linkaztracenedite.cz
Sdružení Linka bezpeční (116 111): www.linkabezpeci.cz
Prevence rizikového chování: www.prevence-info.cz
Kraje pro bezpečný internet: www.kpbi.cz
Bezpečný internet: www.saferinternet.cz
Projekt Bezpečně online: www.seznamsebezpecne.cz
Národní projekt prevence rizikového chování v online prostředí: www.e-bezpeci.cz
Šikana: www.minimalizacesikany.cz
Klinika adiktologie (zabývá se závislostmi, jejich prevencí, původem, léčbou, výzkumem,
poradenstvím a jinými souvislostmi): www.adiktologie.cz
Drogová poradna: www.drogovaporadna.cz
O drogách: www.drogy-info.cz
Člověk v tísni: www.clovekvtisni.cz
Poruchy příjmu potravy: www.pppinfo.cz
Přemýšlíš, o čem že je „vrba“?
Každého z nás občas trápí nějaká bolest. Nemusí to být pouze bolest zjevná – dobře viditelná. Někdy jde o trápení vnitřní, nějaký šrám na duši.
Pokud nějaký tento pocit prožíváš a nemáš se komu svěřit, stydíš se, nebo máš obavu, můžeš se obrátit právě na školní vrbu. Se zlomenou nohou bys určitě také zašel k doktorovi, proč neřešit zlomenou duši?
Klidně se můžeš obrátit i s nějakou připomínkou k okolnímu dění, či podnětem ke změně. Ale také zde můžeš svobodně vyjádřit svůj názor. Anebo by ses nás možná chtěl/a na něco zeptat?
To vše můžeš i nemusíš udělat anonymně – bez podpisu.
Mysli prosím na to, že v některých případech je třeba být konkrétní. Když budeš psát o šikaně, je dobré napsat, kdo šikanuje, nebo v jaké třídě k takovému chování dochází. Zprávu „Šikanují mě“ – nelze moc dobře řešit.
Jak školní vrba funguje: