Výlet na Sněžku

Odejít od maminky, opustit teplo a bezpečí domova a vydat se do nepohodlí cestou, po níž lze jít pouze kupředu a vzhůru, protože vzdát to anebo jít zpět by znamenalo zůstat dítětem – říká se tomu dospívání. Počasí nám přálo - a vůbec byla doba k takovému „přechodu“ jako stvořená (nezdálo se Vám, že něco končí?). Všem, kdo se nelekli a vyrazili, veliká poklona! A jeden osobní silný zážitek: Když mi bylo nejhůř a třásl jsem se po celém těle únavou a chladem, vy už jste se smáli, bezstarostně pobíhali kolem a cákali mi vodu tam, kde ještě překvapivě zbývaly poslední kousíčky suchého prádla. Vybavilo se mi při tom náhle, co jednou řekl Bob Marley: „Some people feel the rain. Others just get wet.“ Pak něco povolilo a já se začal s vámi smát. Tak ještě dodatečně děkuji, a hlavně držím palce, ať se vám ten přechod podaří! –Nov-

Výlet 7.ročníku

Na výlet jsme vyjeli jsme s malým zpožděním. Cestou se u paní učitelky projevil „skvělý orientační smysl“ a místo dvaceti čtyř kilometrů jsme ujeli něco přes třicet. Když jsme dorazili na Vochtánku a postavili stany, šli jsme se koupat do řeky, která byla studená. Potom se nám už nikam nechtělo, tak jsme zůstali v kempu. Někdo zajel do krámu pro párky, které jsme si později opekli na ohni. Večer, když už byla tma, jsme se všichni šli projít. Cestou jsme potkali hejno světlušek. Někteří z nás se šli pak ještě projít okolo lesa, kde jsme si trochu pohráli s balíky slámy. Pak už jsme šli zpátky. Kluci zatím znovu rozdělali ohýnek. Všichni kromě mě pak spali venku a usnuli asi dost pozdě. Druhý den už nebylo tak teplo, ale někteří si přece jen šli zaplavat do řeky. Odjeli jsme dříve, než bylo plánováno, protože to chvílemi vypadalo, že bude pršet. Nakonec se ale udělalo hezky a my se cestou trochu zpotili a rádi jsme se zastavili v Česticích na oběd. Pak těch pár posledních kopečků... -Tereza Panenková-

Rozloučení s 9.ročníkem v obřadní síni

Závěr letošního školního roku byl organizován jinak, než jiné roky. Po slavnostním čtvrtečním dopoledni čekalo žáky 9. ročníku ještě jedno sváteční shromáždění – a to v podvečer na Obecním úřadě ve Voděradech. Společně s rodiči a učiteli se rozloučili s voděradskou základní školou. Svoji vážnost měla i přítomnost starosty, pana Josefa Šmídy. Samozřejmě i od něho, stejně jako od své třídní a pana ředitele, si vyslechli přání všeho nejlepšího do dalšího studia a života. Pozdní odpoledne bylo příjemné, ukápla i nějaká slzička. Možná i nad tím, jak čas rychle letí! To si rodiče uvědomili hlavně při zhlédnutí prezentace, kterou jejich děti vytvořily pod vedením pana ředitele. Ještě jednou – přejeme Vám „deváťáci“ jen to nejlepší do dalšího života! –Jar-

Poslední zvonění

Jako každý rok, tak i letos se konalo poslední zvonění žáků devátého ročníku. Letošním tématem bylo „Důchodci zpátky ve Voděradech po 60 letech“. Deváťáci se opravdu vyřádili – zmalovali nejen své spolužáky, ale i učitele. A taky je pěkně navoněli, ale hlavně se s nimi naposledy rozloučili, stejně jako pan učitel Jaroslav Novotný, který je s písničkou doprovodil na kytaru. –Monika Hofmanová, Martina Gabrišková-

Vyhodnocení školního roku 2012-13

Školní rok 2012/2013 velmi rychle uběhl a nastal čas zhodnotit uplynulé období. Proto se sešli všichni žáci a učitelé základní školy včetně předškoláků ve školní jídelně. Pozvání na toto setkání přijal i pan starosta Josef Šmída. Na úvod všichni vyslechli několik statistických čísel o prospěchu, chování, absenci apod. Poté došlo k odměnění nejlepších a nejaktivnějších žáků třídními učiteli. Odměny dostali i ti, kteří dosáhli dobrých výsledků při reprezentaci školy ve vědomostních soutěžích a olympiádách. Nově byla zavedena cena ředitele pro nejlepšího žáka školy, kterou letos získal Jan Brich ze 6. ročníku. Dojemné bylo loučení s deváťáky, kteří pomyslně předali štafetu budoucím žákům prvního ročníku. Následně ředitel školy poděkoval všem pedagogickým a provozním zaměstnanců za obětavou práci během celého školního roku a zřizovateli za podporu školy. Na úplný závěr přednesl projev starosta obce. –Kal-

Fotografie tříd

Ve fotogalerii naleznete fotografie dětí z mateřské školy a žáků základní školy. Zájemci o tyto soubory fotografií v plném rozlišení si je mohou stáhnout z Úschovny - klikněte ZDE. Bohužel počet stažení je omezený. Pokud už nebudou přístupné, prosím, pošlete mi informaci na můj e-mail / Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. / a uložím je tam pod novým odkazem, který zde opět zveřejním. Celková velikost komprimovaného souboru je 63 MB. -Kal-

Výlet 8.ročníku

Na kolách jsme se vypravili na školní výlet. Zajistili jsme si ubytování v kempu na Rozkoši u České Skalice. Vyrazilo nás sice jen 5, ale počet doplňoval náš třídní učitel p. Kovaříček. Přes Opočno, Pohoří, Bohuslavice jsme dorazili po 2 hodinách do kempu, ubytovali jsme se, najedli a posilnění vyrazili směr Náchod a Kudowa Zdroj do lázní. Koupání ve slaném bazénu, jízda na tobogánu, nahřívání se ve výřivkách a další atrakce byli nepřekonatelné. Dali nám zapomenout na bolesti svalů a „zadních“ partií. Cesta zpět do České Skalice byla přes Bražec a Václavice nekonečná. Noc jsme na postelích prohekali bolestí, ale ráno už svěží jsme nastoupili (posilnění vydatnou snídaní) do zvlněného terénu směrem na Kuks. Kdybychom věděli, jak náročný bude 2. den, asi bychom šli spát ještě o hodinku dříve. Do Kuksu jsme přece jen v poledne dorazili, vydatně poobědvali, prohlédli si Braunovi sochy a zámek s okolím a nově otevřenou cyklostezkou se vydali domů směrem na Jaroměř. Odtud přes Jasennou a České Meziříčí do Opočna, kde jsme vzali útokem kašnu na náměstí a cukrárnu se zmrzlinou. Posilněni jsme dorazili kolem šesté domů. Na najetých 165 kilometrů ve dvou dnech nikdy nezapomeneme. Fakt to byl „adrenalin“, který jsme chtěli někdy zažít, a přesvědčili jsme se všichni, že sil máme na rozdávání. - Lucie Řeháková a Denisa Pavlíková-

Výlet 6.ročníku

V pondělí 17. června jsme vyjeli na dvoudenní výlet do Deštného v Orlických horách. Hned po příjezdu jsme se ubytovali v penzionu Kristýna v Jedlové a šli na menší vycházku ke kostelu sv. Matouše. Po výborném obědě byla chvíle volna a pak exkurze do lanového parku. Byl to pro mě velký zážitek! Někteří z nás se také cachtali v chladném potoce. Večer jsme zpívali, povídali si a hráli společenské hry. Druhý den ráno nás autobus vyvezl na Masarykovu chatu a odtud následoval výšlap na Velkou Deštnou a zpět do Jedlové. Díky velkému vedru to bylo vyčerpávající. Po návratu jsme se sbalili a odjeli domů. - Jakub Krčmarik

Společný spotovní den s ZŠ Lično a Přepy...
Společný spotovní den s ZŠ Lično a Přepychy

V pondělí 24.6. jsme pořádali pro žáky z prvního stupně sportovní den. Abychom akci zpestřili, pozvali jsme obě sousední školy ke společnému sportovnímu klání. Jak ZŠ Lično, tak ZŠ Přepychy souhlasily, a proto jsme připravili několik disciplín na hřišti. Bohužel deštivé počasí nám zhatilo plány a museli jsme narychlo vzít zavděk sportovní halou. Úvodní disciplína - překážková dráha - byla pro mnohé prvním zkušebním kamenem. Většina ji zvládla bravurně. Poté jsme se rozdělili do 3 skupin a stanoviště byla tato: sprint na 25 metrů, hod plným míčem do dálky a trojskok z místa sounož. Po absolvování všech tří disciplín se děti vyřádily v kolektivních hrách: chlapci rozdělení do 4 týmů hráli florbal a děvčata vytvořila 3 týmy a zahrála si vybíjenou. Nakonec proběhlo závěrečné vyhodnocení. Všichni aplaudovali vítězům, kteří vystoupali na skutečné stupně vítězů. Mnozí poprvé v životě zažívali bouřlivý aplaus pro nejlepší i s čokoládovými medailemi. Všem se u nás líbilo a přání mnoha, aby tato akce nebyla poslední, určitě v budoucnu splníme. –Urb-

Zveřejňuji informaci pro rodiče dojíždějících žáků tak, jak jsme ji obdrželi od firmy IREDO s.r.o. Od 1.9.2013 bude do veřejné dopravy v Královéhradeckém a Pardubickém kraji zaveden nový prvek, a to odbavení cestujících bezkontaktní čipovou kartou. Čipová karta bude platit na síťové i jednorázové jízdenky v rámci integrovaného dopravního systému IREDO, přičemž vícedenní jízdenky budou vydávány pouze v na tuto kartu.

Číst dál...

Fotografická soutěž

Na konci dubna jsem pro žáky vyhlásil fotografickou soutěž na téma „Jaro“. Očekával jsem, že své fotografie zašle minimálně deset až patnáct žáků. Bohužel se soutěže zúčastnil pouze jeden žák, a to Jakub Řízek ze druhé třídy. Mrzí mě, že se neúčastnila spousta dalších žáků, o kterých vím, že dobře fotografují nebo jsou i výtvarně nadaní. Zvlášť mě svou neúčastí překvapil devátý ročník, který měl výuku fotografie jako volitelný předmět. Zřejmě lenost a pohodlnost jsou silnější než chuť se prezentovat nebo ukázat, že něco umím. Na podzim, který je mimo jiné velmi „fotogenický“, dostanete druhou šanci a doufám, že se sejde více fotografií. Jakubovi děkuji za účast a na závěrečném vyhodnocení školního roku dostane za své vítězství odměnu. –Kal-

Výlet 1. - 5.ročníku

Pastviny - to byla první zastávka žáků 1. - 5. ročníku na školním výletu 17.6. V Liticích už je na hradě uvítal královský šašek  a děti pohádku Princ Bajaja sledovaly velmi pozorně. Prohlédly si hrad, brnění a zbraně rytířů, některé děti stihly napsat pohled. A to už za pokřiku "Ať žije král!" přicházel Karel  IV., císař a král český z rodu Lucemburků. Vyprávěl o svém dětství, životě a vládnutí. Horký slunečný den jsme zakončili zmrzlinou ve Vamberku. -Šr-

Tutanchamon

V úterý 11. 6. odjelo 8 žáků naší školy společně s opočenskou školou na výstavu Tutanchamon jeho hrob a poklady do Prahy. Protože to byli převážně žáci 6. ročníku, rozšířili si tak učivo o starověkém Egyptě. Výstavu nejlépe charakterizují slova, kterými pořadatelé na putovní výstavu zvou: „Senzační objev hrobky před 90 lety vynesl přes noc neznámého faraona Tutanchamona na výsluní. Když v roce 1922 archeolog Howard Carter objevil kryptu egyptského krále plnou pokladů, způsobil tím světovou senzaci. Tutanchamonův příběh nás fascinuje dodnes, jeho záhadná a předčasná smrt z něj udělala legendu. Výstava nabízí světově unikátní repliku nejúchvatnější hrobky lidstva s jejími poklady. Dává nahlédnout do útrob trojrozměrného modelu krypty v její původní podobě. Na výstavě je možno uvidět přes tisíc replik (šperky, kultovní předměty, amulety, truhly, křesla, zbraně, hudební nástroje a panovnické symboly, všechno vytvořené mistry řemesla z těch nejcennějších materiálů jako jsou eben, alabastr, vzácné kameny – a zlato, mnoho zlata.)" Po výstavě nechyběla prohlídka historické části Prahy a samozřejmě občerstvení, zmrzlina a malý dárek domů. –Jar-

Den záchranných složek v Dobrušce

V pátek 7. 6. 2013 se žáci druhého stupně zúčastnili  „Dne bezpečnostních a záchranných složek integrovaného záchranného systému“ v Dobrušce. Na náměstí byla představena policejní, vojenská, hasičská a záchranářská technika. Celou akci doprovázel bohatý program. Nejzajímavější byly ukázky policejní zásahové jednotky, seskok parašutistů nebo simulace automobilové nehody a následné vyproštění řidiče z auta. Dětem se líbila i ukázka práce malých dobrovolných hasičů nebo výcvik psovodů. Akce byla perfektně připravená, každý si našel něco, co ho zaujalo. –Ef-

Tablo 9. ročníku

Žák 6. ročníku naší školy Jan Brich se zúčastnil 15.5.2013 v Rychnově nad Kněžnou okresního kola Pythagoriády. Postoupil ze školního kola, kde obdržel 10 bodů. V okresním kole se mu již tolik nedařilo, obdržel 6 z 15 bodů. Dále bylo zasláno hodnocení 3 nejlepších ze školních kol v kategoriích Kadet (9. + 8. roč.), Benjamín (7. + 6. roč.), Klokánek (4. + 5. roč.) soutěže Matematický klokan 2013. Naši žáci nepřekvapili ani nezklamali a v rámci okresu získali solidní umístění ve svých kategoriích. Kadet: 23. Hofmanová, 34. Ptáková, 36. Pavlíková - 8.roč; Benjamín: 10. Brich - 6. roč., 20. Novák, 26. Krčmarik; Klokánek: 35. Pinkas, 44. Yaghobová, 45. Růžička. Všem děkujeme za reprezentaci školy a přejeme mnoho zábavy při řešení matematických úloh při soutěžích v školním roce 2013/14. –Str-

Školy pro venkov v Chocni

Dne 5.6.2013 jsme se společně s několika žáky zúčastnili závěrečné konference k projektu „Školy pro venkov“. Tento projekt nás provázel po celé 3 roky a naši žáci za pomocí učitelů na něm spolupracovali. Výsledkem naší práce bude nová učebnice a pracovní listy pro výuku předmětu Náš region, další učebnice pro Vlastivědu ve 4. a 5. ročníku, turistický informační prospekt pro veřejnost a soubor fotodokumentace na CD. Konference se konala v kulturním zařízení v Chocni, přítomno bylo všech 6 zapojených škol (Všestary, Hoříněves, Choceň, Lhoty u Potštejna, Čestice a Voděrady). Každá škola nejdříve ústy svého manažera představila svůj projekt, za naší školu vystoupila paní učitelka Urbanová, a poté se každá škola představila s krátkým programem. Ten byl většinou motivován k místnímu regionu. I my jsme prostřednictvím žáků 4. a 5. ročníku (Yaghobová, Helanová a Růžička) vystoupili s pověstí o motovidle. Závěrečný raut pro všechny byl krásnou tečkou za zdařilou konferencí. –Ko-

Učebna přírodovědných předmětů

V pondělí 3. června byla zahájena rekonstrukce bývalé učebny fyziky a chemie na učebnu přírodovědných předmětů vybavenou moderní technikou. Předpokládáme tedy, že by se v této učebně od příštího školního roku vyučoval i přírodopis. Součástí akce je také celková oprava přilehlého kabinetu, kompletní výměna jeho zařízení a nákup demonstračních souprav pro výuku fyziky. Předpokládaný rozpočet celé akce je cca 550 000,- Kč. Necelých 90% této částky bylo získáno z Programu rozvoje venkova prostřednictvím Sdružení Splav, o.s. V poptávkovém řízení byla pro realizaci vybrána firma Ramis Litomyšl s.r.o. Předpokládané ukončení prací je koncem června. Věříme, že tato akce zkvalitní výuku přírodovědných předmětů a zvýší jejich atraktivnost pro žáky. Průběžně zde budeme doplňovat fotodokumentaci z realizace. –Kal-

Návštěva z ostrožských škol

Ve středu jsme u nás přivítali v rámci projektu Školy pro venkov žáky ostrožských škol. Připravovaný program jsme museli kvůli počasí upravit na "mokrou variantu". Dopoledne si kluci zahráli v tělocvičně florbal a ostatní se na zájmových stanovištích ve třídách seznamovali s naším regionem. Po skvělém obědě autobus odvezl naše nové kamarády do Opočna. Po skupinách se vystřídali na bowlingu a na prohlídce zámku. Den všem uběhl až moc rychle! Loučení pak v pozdním odpoledni zkrápěly kapky deště... Facebook ale vzniklá přátelství "jistí". –Bah-

Bambiriáda

Dětství v proměnách času, aktivní přehlídka možností pro volný čas dětí - to je Bambiriáda - akce pořádaná každoročně ve venkovních prostorách rychnovského zámku. Letos se jí zúčastnili dne 23.5. žáci 1. - 3. ročníku naší školy. Děti zaujala nejen pódiová vystoupení / pohádky, tanečky, soutěže, koncerty kapel /, ale i různé dílničky, kde si děti zkusily např. zdobení perníčků, navlékání korálků, náramek z těstovin, malování kamínků a mandal. Hodně času trávily na sportovním plácku u her zaměřených na zručnost, pohotovost a postřeh, zkusily i box nebo střelbu ze vzduchovky, hod na cíl. Děti strávily den aktivně a v pohodové atmosféře. –Šr-

Telefony

8. hodina 13:55 - 14:40

Termíny prázdnin 2023/2024

Začátek 4. 9.
Podzimní 26. 10. a 27. 10.